Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Розроблена Підлужняк Наталією Григорівною, вчителем ФМГ №17 ВМР
Практична робота "Цикли з умовою"


Поняття “цикл”
  Цикл – це набір команд, які можуть повторюватись кілька разів.
  Якщо ми хочемо, щоб певні команди виконувались, наприклад, 10 разів, то слід написати:
Код мовою Python Пояснення 
    i=1                              
    while i<=10:
              команди 
              i=i+1
команди починаємо рахувати повтори з одиниці
поки не виконали 10 разів
         опис команд, які мають повторюватись 
         збільшуємо номер повтору (1, 2, 3, …)
 
 

Задача “Квітка”
  Зобразити квітку за зразком:
 
Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_kvitka.py.
        Код мовою Python  Пояснення
 
from turtle import *                  
color("red")
width(5)
up()
goto(-100,0)
down()
i=1
while i<=8:
    circle(50)
    left(45)
    i=i+1
підключаємо графічну бібліотеку
задаємо червоний колір малювання
задаємо товщину лінії 5 пікселів
підняли “черепашку”
переходимо в точку (-100, 0), не залишаючи сліду
опустили “черепашку”
починаємо рахувати повтори з 1
поки не виконали 8 разів
зображуємо коло радіуса 50
повертаємо на кут 45
рахуємо кількості повторів

Задача “Сніжинка”
  Зобразити сніжинку за зразком:
  Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_snigunka.py.
 
Вказівки:
    ¤ задати блакитний колір малювання (cyan), товщину малювання 7
    ¤ виконати цикл 12 разів:
               перейти в точку (0, 0), піднявши “черепашку”
               зобразити лінію довжиною 100
               повернути вліво на кут 30

Задача “Зигзаг”
  Зобразити фігуру за зразком:
 
  Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_zugzag.py.
 
 Вказівки:
     ¤ задати синій колір малювання, товщину лінії 5
     ¤ перейти у точку (-200, 0), піднявши “черепашку”
     ¤ виконати 6 разів команди зображення фрагменту фігури:
            

Задача “Зигзаг_2”
  Зобразити фігуру за зразком:
Вказівки:
  • Скопіювати код програми while_zugzag.py у новий файл.
  • Зберегти цей новий файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_zugzag2.py.
  • Видалити останню команду left(60).
  • Зберегти та запустити на виконання.

Для тих, хто швидко впорався з практичною роботою.

Програми називати while1.py, while2.py, while3.py тощо відповідно до номера малюнка.

1 2 3 4

 

5 6 7 8

В системі: гості - (1); користувачі - (0)