Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Розроблена Підлужняк Наталією Григорівною, вчителем ФМГ №17 ВМР
Практична робота "Цикли з умовою"

Поняття “цикл”
Цикл – це набір команд, які можуть повторюватись кілька разів.
Якщо ми хочемо, щоб певні команди виконувались, наприклад, 10 разів, то слід написати:
Код мовою Python | Пояснення |
i=1
while i<=10:
команди
i=i+1
|
команди починаємо рахувати повтори з одиниці
поки не виконали 10 разів
опис команд, які мають повторюватись
збільшуємо номер повтору (1, 2, 3, …)
|
Задача “Квітка”
Зобразити квітку за зразком:
Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_kvitka.py.
Код мовою Python | Пояснення | |
from turtle import *
color("red")
width(5)
up()
goto(-100,0)
down()
i=1
while i<=8:
circle(50)
left(45)
i=i+1
|
підключаємо графічну бібліотеку
задаємо червоний колір малювання
задаємо товщину лінії 5 пікселів
підняли “черепашку”
переходимо в точку (-100, 0), не залишаючи сліду
опустили “черепашку”
починаємо рахувати повтори з 1
поки не виконали 8 разів
зображуємо коло радіуса 50
повертаємо на кут 45
рахуємо кількості повторів
|
Задача “Сніжинка”
Зобразити сніжинку за зразком:
Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_snigunka.py.
Вказівки:
¤ задати блакитний колір малювання (cyan), товщину малювання 7
¤ виконати цикл 12 разів:
перейти в точку (0, 0), піднявши “черепашку”
зобразити лінію довжиною 100
повернути вліво на кут 30
зобразити лінію довжиною 100
повернути вліво на кут 30
Задача “Зигзаг”
Зобразити фігуру за зразком:
Зберегти файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_zugzag.py.
Вказівки:
¤ задати синій колір малювання, товщину лінії 5
¤ перейти у точку (-200, 0), піднявши “черепашку”
¤ виконати 6 разів команди зображення фрагменту фігури:

Задача “Зигзаг_2”
Зобразити фігуру за зразком:
Вказівки:
- Скопіювати код програми while_zugzag.py у новий файл.
- Зберегти цей новий файл у свою папку D:\ Tutorial\ 5-X \ прізвище під назвою while_zugzag2.py.
- Видалити останню команду left(60).
- Зберегти та запустити на виконання.
Для тих, хто швидко впорався з практичною роботою.
Програми називати while1.py, while2.py, while3.py тощо відповідно до номера малюнка.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1 | 2 | 3 | 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
5 | 6 | 7 | 8 |
В системі:
гості - (1); користувачі -
(0)