Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 9
“Виконання обчислень із використанням вбудованих функцій”
1. Завантажити файл “7klas_Yrok12_PR.xlsx” і зберегти в свою папку (D:\ Tutorial\ 7-X\ <прізвище>).
2. Робота з аркушем “Студенти”:
2.1. Перейти до аркуша “Студенти”.
2.2. Використовуючи маркер заповнення або прогресію, пронумерувати студентів.
2.3. Відформатувати таблицю за вказаним зразком (встановити вирівнювання інформації в комірках, кольори тексті та клітинок, вказані типи меж):
2.4. Порахувати вік студентів:
2.4.1. Обрати комірку D2, натиснути Вставлення функцій , у випадаючому списку Категорія обрати Дата й час, у пункті Виберіть функцію – DAYS, натиснути кнопку ОК.
2.4.2. Відкриється діалогове вікно Аргументи функції, у поля Кінц_дата ввести TODAY(), у Поч_дата – C2, натиснути ОК.
2.4.3. Обрати комірку D2, перейти до Рядка формул та дописати /365,25, натиснути Enter.
2.4.4. Для діапазону D2:D9 встановити формат клітинок – числовий, кількість десяткових розрядів – 1.
2.4.5. Скопіювати формулу комірки D2 у клітинки діапазону D3:D9.
2.5. Порахувати середній бал (скористатись функцією AVERAGE категорії статистичні, у полі Значення1 ввести діапазон E2:G2) у клітинках H2:H9.
2.6. Для діапазону H2:H9 встановити формат клітинок – числовий, кількість десяткових розрядів – 1.
2.7. У стовпці Стипендія забезпечити автоматичне визначення отримання стипендії (якщо середній бал >=4, то писати знак “+” і заливати клітинку жовтим кольором, в іншому випадку – писати знак “–” і заливати блакитним кольором):
2.7.1. Виділити комірку I2, скористатись Вставлення функції, обрати логічну функцію IF, вказати необхідні дані у діалоговому вікні Аргументи функції та натиснути ОК.
2.7.2. Виділити комірку I2, у вкладці Основне підменю Стилі обрати , Правила виділених клітинок, Додаткові правила:
2.7.3. Сформувати нове правило: якщо значення клітинки дорівнює “+”, то зафарбовувати клітинку жовтим кольором (Форматувати, Заливка); натиснути ОК.
2.7.4. Виділити комірку I2, аналогічним чином сформулювати ще одне правило: якщо значення клітинки дорівнює “-”, то зафарбовувати клітинку блакитним кольором.
2.7.5. Скориставшись маркером заповнення, скопіювати дані з комірки I2 у клітинки діапазону I3:I9.
2.8. Перевірити правильність отримання результатів. У випадку неспівпаданння внести поправки у відповідні формули.
2.9. Зберегти файл.
2.10. Показати роботу вчителеві.
3. Робота з аркушем “Статистика”:
3.1. Перейти до аркуша “Статистика”.
3.2. Для кожного студента порахувати його максимальну оцінку (скористатись статистичною функцією MAX, для комірки F2 вказати діапазон C2:E2).
3.3. Для кожного студента порахувати його мінімальну оцінку (скористатись статистичною функцією MIN).
3.4. Знайти кількість “3” для кожного студента (використати статистичну функцію COUNTIF, ввести потрібний діапазон, у поле Критерій написати 3).
3.5. Аналогічний чином порахувати кількість “4” і “5”.
Примітка. Можна скопіювати у комірки I2 та J2 формулу з клітинки H2, але внести поправки у діапазон клітинок з оцінками.
3.6. У стовпці “Трієчник” зафарбувати блакитним кольором клітинки, що стосуються учнів, у яких є хоча б одна трійка (Умовне форматування, Правила виділених клітинок, Додаткові правила, обрати Тип правила: Використовувати формулу для визначення клітинок для форматування, у полі ввести умову =H2>0, задати блакитний колір заливки комірки, натиснути ОК).
3.7. Аналогічно у стовпці “Хорошист” зафарбувати зеленим кольором клітинки, що стосуються учнів, у яких оцінки “4” і “5” (умова форматування: мінімальна оцінка дорівнює 4).
3.8. У стовпці “Відмінник” зафарбувати оранжевим кольором клітинки, що стосуються учнів, які навчаються лише на “5” (умова форматування: кількість “5” дорівнює 3).
3.9. Перевірити правильність отримання результатів. У випадку неспівпаданння внести поправки у відповідні формули.
3.10. Зберегти файл.
3.11. Показати роботу вчителеві.