Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Кодування. Обчислення довжини двійкового коду текстових повідомлень 
та графічних зображень (тренувальні вправи)

Завдання № 1

   Повідомлення закодовано з використанням таблиці кодів символів ASCII. Декодуйте його.



   1) 100  111  103

   2) 69  97  114  116  104


Завдання № 2

   Закодуйте повідомлення з використанням таблиці кодів символів Windows-1251. Використайте десяткові коди, які введіть через пропуск.

   Наприклад, слово “пес” кодується послідовністю 239  229  241.



   1) мишка

   2) Paint


Завдання № 3

   Співставте коди та символи, які будуть вставлені до текстового документа шляхом введення коду при натиснутій клавіші Alt.

4 10001
2 3754
3 9415
1 8986

Завдання № 4

   Обчислити наближено довжину двійкового коду підручника з інформатики (не враховуючи форматування та малюнки).

   У підручнику 250 сторінок по 50 рядків. У кожному рядку 60 символів. Текст закодовано таблицею кодів Windows-1251.

   1) Скільки символів на 1 сторінці?

   2) Скільки символів містить вся книга?

   3) Скільки байт довжина двійкового коду підручника?

   4) Скільки Кбайт довжина двійкового коду підручника? 

    Примітка. Відповідь запишіть з точністю до десятих. Цілу та дробову частину слід відокремити комою.


Завдання № 5

   На екрані відображається малюнок розміром 10х7 см. Один квадратний сантиметр екрану містить 16х16 пікселів, а глибина кольору – 24 біти.

   Визначте теоретичний обсяг пам’яті, потрібний для збереження малюнка.

   1) Яка площа малюнка в см2?

   2) Скільки пікселів міститься в 1 см2 екрану?

   3) Яка загальна кількість пікселів у малюнку?

   4) Скількома байтами кодується 1 символ?

   5) Який обсяг пам’яті потрібно для всіх пікселів малюнка у байтах?

   6) Який розмір малюнка в Кбайтах? 

      Примітка. Відповідь запишіть з точністю до десятих. Цілу та дробову частину слід відокремити комою.



Література

   1.  Інформатика: підручник для 8-ого класу загальноосвітніх навчальних закладів / Й.Я. Ривкінд [та ін.] – Київ: Генеза, 2016.– с. 15, 19-20.

   2. Морзе Н.В. Інформатика: підручник для 8-ого класу загальноосвітніх навчальних закладів / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер – Київ: УОВЦ “Оріон”, 2016. – с. 13. 


В системі: гості - (1); користувачі - (0)