Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Вступ

1.Історичні відомості

Для сучасної людини мовне та письмове спілкування є звичною і постійною життєвою потребою. Проте ще набага­то раніше, ніж з'явилася писемність, люди навчилися вико­нувати графічні зображення.. Поблизу іспанського селища Альтаміра збереглася печера — житло первісної людини, на стінах якої зображено сцени полювання на бізонів. У Сибіру в передгір'ях Алатау знайдено графічні зображення людей і звірів на скелях, виконані людиною понад ЗО тисяч років то­му. Ці та інші приклади свідчать про те, що спочатку люди намагалися графічно відображати свої враження і бачення навколишнього світу. Поступово виконувані людиною гра­фічні зображення удосконалювались, ставали більш свідо­мими і виразними — з'явилися зображення знарядь праці, плани поселень, храмів тощо. Першим з таких зображень вважається зображення будівлі у розрізі на глиняній таб­личці (Новий Вавилон, 2400 р. до н. є.). Складність архітек­тури палаців, храмів, укріплень та інших споруд у країнах стародавньої культури (Стародавній Єгипет, Вавилон, Гре­ція) дають підстави вважати, що вони будувались на основі креслень.Вся історія розвитку людського суспільства була тісно по­в'язана з удосконаленням мистецтва виконання зображень. Але завжди слід пам'ятати, що поява креслень обумовлена потребами практичної діяльності людини.Наскельні зображення людина виконувала шматочком вугілля, взятим із залишків вогнища. Прообраз сучасного олівця з'явився пізніше, за доби старогрецької культури: це були графітові палички. Ще пізніше почали застосовувати палички чи загострені кружечки із свинцю або срібла, які також залишали добре помітні сліди на поверхнях твердих предметів. Відомо, що такими «олівцями» користувався Леонардо да Вінчі.Перший «справжній» олівець було виготовлено в Англії у 1565 р., коли у графстві Камберленд знайшли поклади гра­фіту. Місцеві майстри здогадалися розпилювати кристали графіту на тоненькі стержні і вставляти їх у дерев'яні палички з отворами. На жаль, поклади графіту швидко скінчи­лися.Утретє олівець «народився»  наприкінці XVIII ст., коли француз Ніколя Жак Конте запропонував спосіб «одягати» графітовий стержень у дерев'яний одяг, а чех Йозеф Хардтмут винайшов новий спосіб виробництва графітових стержнів із суміші графітового порошку з глиною. Американський винахідник з міста Конкорд сконструював верстат для виго­товлення дерев'яного «одягу» на олівці.

До удосконалення «графічних знарядь» причетні багато відомих людей. Досить згадати, що у XVIII ст. організацією виготовлення олівців у своїй лабораторії займався М.В.Ломоносов. Нині у світі виробляється приблизно 400 різноманітних типів і видів олівців.

2. Сучасне креслення. Інформаційні технології в галузі креслення

Крім олівців та іншого традиційного обладнання в наш час широко використовуються інформаційні технології. Використання комп'ютера автоматизує деякі рутинні операції та елементи виконання креслень. В той же час, необхідно знати всі теоретичні відомості про виконання креслень, а також уміти користуватися відповідним програмним забезпеченням.

Для навчальних цілей підходять ряд програм: Kompas-3D, AutoCad, NanoCad, FreeCad та інші.

Всі ці програмні засоби дозволяють автоматизувати ряд рутинних операцій, таких як виконання шрифтів, ліній, нанесення розмірів, а зосередитися саме не творчій конструкторській або навчальній діяльності. Деякі з програм дозволяють виконувати 3D моделювання за креслениками

3. Місце креслення в сучасному житті

Життя сучасної людини насичене найрізноманітнішими графічними зображеннями: рисунками, кресленнями, схема­ми, планами, картами, графіками, діаграмами тощо. В цих умовах словесна форма передачі і збереження інформації втра­тила свою універсальність.Мова графічних зображень не знає кордонів, адже вона од­наково зрозуміла всім людям, незалежно від того, якою мовою вони розмовляють. Графічну мову набагато легше призвичаїти для її розуміння електронно-обчислювальною машиною. Будь-яка графічна інформація відрізняється від словесної більшою конкретністю, виразністю і лаконічністю.Серед інших графічних зображень креслення посідають особливе місце. За кресленнями на виробництві виготовля­ють різні предмети. За кресленням можна з'ясувати будову виробу і взаємодію його частин. Значить, креслення потрібні для складання і ремонту виробів, для вивчення їх будови. Важко уявити ті галузі практичної діяльності людей, де б не знаходили застосування креслення. За кресленнями зводять житлові будинки, будують греблі, шахти, електростанції, прокладають залізниці й шосейні дороги. За кресленнями ви­готовляють одяг і меблі, шиють взуття.

4. Поняття про стандартизацію

Стандарт - це документ, розроблений на основі домовленості і затверджений визнаним органом, у якому встановлю­ються правила загального і багаторазового використання, за­гальні принципи або характеристики, які стосуються різних видів діяльності та її результатів, і котрий спрямований на досягнення оптимального ступеня упорядкування в певній галузі. В перекладі з англійської слово «стандарт» означає зразок, норму, основу.

Виконання зображень у креслениках виконують у відповідності до стандартів з метою розуміння кресленика іншими працівниками, на інших підприємствах, в інших країнах.

5. Основні поняття

Креслення - це навчальна дисципліна, де вивчають правила виконання зображень - креслеників.

Кресленик – це таке зображення предмета, за яким цей предмет можна виготовити.
     Малюнок  і  фотографія  –  теж  зображення  предмета,  але  за  ними  неможливо  точно визначити його розміри та форму.

Технічне креслення — курс креслення, в якому розглядаються прийоми і правила виконання та оформлення креслеників машин та їх деталей, конструкцій, будівель та інших технічних об'єктів.

Наразі відбувається перехід від радянських ГОСТів до міжнародних стандартів. Наприклад принципи оформлення крслеників виконують за ДСТУ ISO 128-1:2005 Кресленики технічні. Загальні принципи оформлення.


В системі: гості - (1); користувачі - novachok28