Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Поняття циклу. Цикл while (пояснення)

   Цикл – це набір явищ або процесів, які протягом часу відбуваються по колу.

   Із прикладами циклічних явищ можна зустрітись у природі.

Зміна пір року

 

Життєвий цикл гороху   Життєвий цикл метелика
 

   Цикл у програмуванні –  це набір команд, який може повторюватись більше одного разу.

   Розглянемо деякі приклади циклічних алгоритмів.

   Приклад 1. Одного суботнього ранку тітка Полі доручила Тому Сойеру пофарбувати дощатий паркан. Який алгоритм дій повинен виконати хлопчик?

  Приклад 2. Поряд із криницею є велика бочка, об’ємом 8 літрів, та відро на 10 літрів. Який алгоритм дозволяє наповнити бочку водою?


   Розглянемо різні варіанти опису циклу. 

Блок-схема Алгоритмічна мова Мова Python
    

  поки умова 

  пц

         команди циклу     

  кц 

      while умова:   
              команди циклу 



Задача “Steps.py”

  Написати програму, яка зображуватиме сходинки, починаючи з точки (-190, -120)  

 

  Вказівки

           ¤  У циклі описати вказаний фрагмент.

    ¤  Обов’язково повернути “черепашку” в положення початкового напрямку руху (додатній напрямок осі оХ).

           ¤  Кількість повторів – 13.

Розв’язання

 Код програми  Пояснення

 from turtle import *           

 width(2)

 color(0.2, 0.7, 0.5)

 up()

 goto(-190, -120)

 down()

 i = 1

 while i<=13:

        forward(30)

        left(90)

        forward(20)

        right(90)

        i = i+1      

 Підключаємо графічний модуль 

 Задаємо товщину лінії 2 пікселі

 Задаємо колір малювання

 Піднімаємо “черепашку”

 Переходимо в точку (-190, -120)

 Опускаємо “черепашку”

 Початкове значення лічильника 1

 Поки не повторили 13 разів

        Малюємо лінію довжиною 30 пікселів      

        Повертаємо вліво на кут 90 градусів

        Малюємо лінію довжиною 30 пікселів

        Повертаємо вправо на кут 90 градусів

        Збільшуємо значення лічильника на 1

 


Задача “Figures.py”

   Використовуючи цикл, написати програму зображення:

               1) чотирикутника;                                  

               2) шестикутника.

Розв’язання

Завдання Зображення Код програми Пояснення

Зображення чотирикутника 
зі сторонами 80 пікселів
та кутом повороту 90о

 from turtle import *  

 i=1

 while i<=4 :

         forward (80)

         left (90)

         i=i+1  

 Підключаємо графічний модуль

 Відлік сторін починаємо з 1

 Поки не зобразили 4 сторони

         Малюємо сторону довжиною 80

         Повертаємо на кут 90о

         Переходимо до наступної сторони

Зображення шестикутника 
зі стороною 80 пікселів
та кутом повороту 60о 

 from turtle import *  

 i=1

 while i<=6 :

          forward (80)

          left (60)

          i=i+1

 Підключаємо графічний модуль

 Відлік сторін починаємо з 1

 Поки не зобразили 6 сторін

         Малюємо сторону довжиною 80

         Повертаємо на кут 90о

         Переходимо до наступної сторони


В системі: гості - (1); користувачі - (0)