Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
УРОК «ПОРОГИ ТА ВОДОСПАДИ. ЖИВЛЕННЯ, ВОДНИЙ РЕЖИМ І РОБОТА РІЧОК»
При підготовці до уроку скористайтеся матеріалами:
- Робота і характер річок https://naurok.com.ua/prezentaciya-robota-i-harakter-richok-6-klas-14958.html
- Живлення і водний режим річок. Річковий стік і річкова долина https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhivlennya-i-vodniy-rezhim-richok-richkoviy-stik-i-richkova-dolina-38351.html
Завдання. Дайте визначення термінам:
затоки, протоки, озера, моря, льодовики, океани, болота, підземні води, штучні водойми.
Режи́м річо́к або гідрологічний режим — закономірна зміна стану річок з часом, яка залежить в першу чергу від кліматичних умов. Проявляється у вигляді коливань рівнів і витрат води.
Кількість води в річках змінюється за багаторіччя (багаторічний гідрологічний режим) і за сезонами (внутрішньорічний гідрологічний режим).
- Повінь – найвищий рівень води в річці, викликаний основним джерелом живлення в один і той самий час (більшість річок України повноводні навесні під час танення снігу).
- межень– період найнижчого рівня води в річці.
- паводок – раптове короткочасне підвищення рівня води в річці. Вони трапляються будь-якої пори року після випадання сильних дощів або відлиг (річки Карпат).
- льодостав– період нерухомого льодового покриву на річці (зима).
- льодохід– рух крижин і крижаних полів на річках під дією течії чи вітру.
Прийом «Творча лабораторія»
Завдання. Складіть порівняльну характеристику річок Дніпра та Дунаю (за планом), сформулюйте їх загальні та відмінні ознаки. Виконану роботу відправляйте на електронну адресу вчителя.
Ознаки подібності |
Ознаки відмінності |
|
|
Подивіться Відео-фільми:
- Водоспад Під Комином в с. Пороги (Богородчанський р-н ...https://www.youtube.com › watc
- . Самые красивые и сказочные водопады в мире https://www.youtube.com/watch?v=1an4_o38s00
Переглянувши відеоматеріали, дайте відповідь на запитання:
- Що таке водоспад?
- Як утворюються водоспади?
- Знайдіть у атласі найбільші водоспади світу та позначте їх на контурній карті.
Домашнє завдання
• Опрацювати текст параграфа.
• Описати режим річки, що протікає у вашій місцевості. Разом із порівняльною характеристикою річок Дніпра та Дунаю надішліть виконану роботу вчителю. (Учні 6-х класів Вінницької фізико-математичної гімназії №17 відправляють виконані роботи на E-mail: ksg17v@gmail.com Не забудьте підписати клас та ваше прізвище і ім'я).
Використані джерела:
Звоник Т.А. Живлення, водний режим і робота річок. Режим доступу: http://33school.org.ua/metod-skarbnychka/515-zhivlennya-vodnij-rezhim-i-robota-richok
Тест для самоперевірки (Із запропонованих відповідей оберіть одну вірну)
- Природний водний потік, що тече в зниженні рельєфу, утвореному його рухом. (Річка| озеро|водосховище)
- Головна річка з усіма притоками. (Річкова система|гідросистема)
- Початок річки (Витік|гирло|дельта)
- Місце де річка впадає в іншу річку, озеро чи море.(Гирло|витік)
- Це річка, яка впадає в головну річку.(Притока|дельта)
- Звивисте заглиблення по якому тече річка від витоку до гирла. (Річкова долина| річкова система)
- Найглибша частина річкової долини, що постійно зайнята водним потоком.(Річище|русло)
- Частина річкової долини, що заливається водою в період повені. (Заплава| меандри)
- Частини річкової долини, які ніколи не заливаються водою (Тераси|заплави)