Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Урок «Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота№6 (закінчення). Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер»
Завдання. Перегляньте на Фізичній карті світу такі обєкти: Материки, Моря, Протоки, Затоки, Острови, Півострови.
Пригадаємо:
- Що входить до Вод суходолу?
-
Т.Г. Шевченко писав: «Тече вода в синє море, та не витікає…»
Чи справді вода, яка потрапляє до моря (океану), ніколи не витікає, тобто не повертається назад на суходіл?
-
А яка річка протікає через наше місто? А чи можемо ми здійснити подорож у відкритий океан з нашого міста?
«Будуть приходити люди,
Вбогі й багаті, веселі й сумні
Радощі й тугу нестимуть мені.
Їм промовляти душа моя буде»…
Так писала Леся Українка у «Лісовій пісні», зачарувавшись красою озера Нечімне, що розкинулося в одному з куточків Волинського Полісся.
Озера іноді порівнюють з мініатюрними морями, їх називають блакитними очима Землі. Їх форма, розміри, склад і походження надзвичайно різноманітні.
Перегляньте презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-ozera-h-riznomanitnist-za-ploscheyu-pohodzhennyam-ozernih-ulogovin-solonistyu-84172.html
Так, у пустелях Центральної Азії є дивовижні «блукаючі» озера, які змінюють своє місце розташування. Існують на Землі озера, заповнені не водою, а кислотою або гарячим асфальтом
Озера можна створити штучно, тоді їх називають водосховищами.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про особливості озер, з’ясуєте їх роль у житті та господарській діяльності людини.
На суходолі багато замкнених заглиблень, у які стікають поверхневі води. Якщо в таке заглиблення надходить більше води, ніж її випаровується, вода збирається, утворюється озеро.
Подивіться на фото і скажіть, що таке озеро?
Тепер відкриємо підручник і зачитаємо визначення. Чи збігається воно із нашим?
Перегляньте Презентації Озера. https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/143945/84172.pptx
Використовуючи підручник, презентацію визначте, які озера відносяться до певного типу озерних улоговин, знайдіть їх на карті.
Які ще класифікації озер існують? За якими ознаками?
Класифікація озер за водним режимом
Класифікація озер за солоністю (пригадайте презентацію)
Використання та охорона озер
Як і річки, озера відіграють велику роль у житті людини. Вони є природними резервуарами прісної води. Великі озера використовуються для судноплавства (наведіть приклади таких озер). Активно споживаються рибні запаси озер. З окремих мінералізованих озер видобувають корисні копалини (кухонну та інші солі). Їхсолону воду, насичену цілющими речовинами, використовують для лікування людей.
В результаті господарської діяльності людини озера значно швидше, ніж річки,забруднюються й втрачають свою первісну природу. Тому слід дбайливо ставитися до їх багатств.
Перегляньте відео: Врятувати Світязь. https://www.youtube.com/watch?v=MfZ9Zu2izeg
Дайте визначення поняття: «водосховище» (використайте при цьому підручник)
Практична робота №6 (закінчення): "Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер" : Каспійське, Аральське, Байкал, Балхаш, Ладозьке, Онезьке, Великі Американські озера (Верхнє, Гурон, Мічиган, Ері, Онтаріо), Вікторія, Танганьїка, Ейр, Мертве море.
Висновок
1.Озера– це природні заглибини на суходолі, заповнені водою.
2.За походженням улоговин розрізняють озера: тектонічні, реліктові, льодовикові, вулканічні, загатні, карстові, старичні, лиманні, заплавні.
3.Озера мають свій водний режим, в результаті якого вода в них прісна або солона.
Метод «Рюкзак». Рюкзак або наплічник є незамінним у подорожі, необхідний, зручний. Що ми вкладаємо до нього готуючись до подорожі- необхідні речі.
Посилання на адресу за якою можна прочитати про цікаві, незвичні озера світу
- Подивіться відео про озера України та світу:
- Найбільші озера світу https://webmandry.com.ua/najbilshi-ozera-svitu-top-10-samyh-velykyh-ozer-na-planeti-zemlya/
- Озера України https://7chudes.in.ua/nominaciyi/ozero-svityaz/
Тести для перевірки знань :
- Установіть співвідношення між озерами та походженням їх котловин:
а) Каспійське; б) Байкал; в) Ялпуг; г) Синевір. |
1) Загатне. 2) Лимонне. 3) Залишкове. 4) Тектонічне. 5) Льодовикове. |
А |
|
Б |
|
||
В |
|
||
Г |
|
2. Підкреслити правильне твердження:
а) Курильські, Гавайські острови – острови коралового походження;
б) басейном річки називають річку з усіма її притоками;
в) найглибше озеро у світі – Байкал;
г) найбільше за площею озеро – Аральське море.
3. Визначте лиман, який через його замкнену форму часто відносять до категорії озер:
а) Дніпровський;
б) Бузький;
в) Дністровський;
г) Бережанський.
4. Найбільше за площею озеро світу – це…а) Байкал; б) Аральське; в)Каспійське
5. Найглибше озеро світу – це…а) Каспійське; б) Байкал; в) Верхнє
Домашнє завдання 1. Прочитати § про озера
Уявімо, що наша мандрівка – це майбутнє життя, напишіть у Word, які знання, отриманні сьогодні на уроці ви візьмете з собою у життя? (Лише учні 6 класів Вінницької фізико-математичної гімназії, напишіть про це і відправте для отримання оцінки на E-mail: ksg17v@gmail.com (якщо не зможете, то на Lanaderkach64@gmail.com) до 05.04.2020 не забудьте підписати свій клас, прізвище та ім'я).
До своєї відповіді додайте ще і результати тестів.