Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Урок 42
Тема: НЕ з дієприкметниками. Повторення та узагальнення вивченого з теми "Дієприкметник"
Хід уроку
Тренувальні вправи
Розподіліть дієприкметники з НЕ: А - пишеться разом, Б - пишеться окремо
- (не) скошена трава.
- (не) политі досі квіти.
- (не) бачена краса.
- (не) бачена ніколи фортеця.
- (не) скінченні мрії.
- (не) скінчена розмова.
- (не) замкнені двері.
- ще (не) замкнені двері.
- ні чим (не) підтверджений факт.
- ні до кого (не) спрямоване слово.
- довго (не) стихаючий вітер.
- ще (не) дозрілі хліба.
Відредагуйте присляв'я
- Дурням закон не писан.
- У лінивого піч до спини не прив'язана, а приклеїна.
- Чого Івась ненавчений, того Іван не буде знати.
- Чоловіка б'ють не лежачого, а ледачого.
- Пес бреше, бо співати не привчиний.
З кожним із словосполучень складіть по два речення таким чином, щоб дієприкметники з НЕ в першому випадку писалися разом, а в другому - окремо
- (не) витрачена сила;
- (не) завершена робота;
- (не) зібраний урожай.
Побудуйте лінгвістичне доведення твердження "Виділені слова - різні частини мови"
а) ЗОРАНЕ восени поле засіяли вівсом. Вдалині видніється ЗОРАНЕ поле.
б) Під ЛЕЖАЧИЙ камінь вода не тече. ЛЕЖАЧОГО не б'ють.
Утворіть ланцюжок: наступний дієприкметник тільки такого стану та виду, якого є названий перший дієприкметник

** ГОРІЛИЙ
** СКАЗАНИЙ
** МИТИЙ