Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Урок 42

Тема: НЕ з дієприкметниками. Повторення та узагальнення вивченого з теми "Дієприкметник"


Хід уроку

 

Тренувальні вправи

Розподіліть дієприкметники з НЕ: А - пишеться разом, Б - пишеться окремо

 

  1. (не) скошена трава.
  2. (не) политі досі квіти.
  3. (не) бачена краса.
  4. (не) бачена ніколи фортеця.
  5. (не) скінченні мрії.
  6. (не) скінчена розмова.
  7. (не) замкнені двері.
  8. ще (не) замкнені двері.
  9. ні чим (не) підтверджений факт.
  10. ні до кого (не) спрямоване слово.
  11. довго (не) стихаючий вітер.
  12. ще (не) дозрілі хліба.
А)
Б)

Відредагуйте присляв'я

  • Дурням закон не писан.
  • У лінивого піч до спини не прив'язана, а приклеїна.
  • Чого Івась ненавчений, того Іван не буде знати.
  • Чоловіка б'ють не лежачого, а ледачого.
  • Пес бреше, бо співати не привчиний.

 

З кожним із словосполучень складіть по два речення таким чином, щоб дієприкметники з НЕ в першому випадку писалися разом, а в другому - окремо

  • (не) витрачена сила;
  • (не) завершена робота;
  • (не) зібраний урожай.

 

 

Побудуйте лінгвістичне доведення твердження "Виділені слова - різні частини мови"

а) ЗОРАНЕ восени поле засіяли вівсом. Вдалині видніється ЗОРАНЕ поле.

б) Під ЛЕЖАЧИЙ камінь вода не тече. ЛЕЖАЧОГО не б'ють.

 

 

Утворіть ланцюжок: наступний дієприкметник тільки такого стану та виду, якого є названий перший дієприкметник

 ** ПРАЦЮЮЧИЙ

 ** ГОРІЛИЙ

 ** СКАЗАНИЙ

 ** МИТИЙ


В системі: гості - (1); користувачі - tracrr