Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
4. Аналіз обраних конструкцій
Ми знайшли різноманітні зображення та сформували банк ідей. Навіть посортували знайдену інформацію за різними ознаками (критеріями). Всі знайдені зразки використати в якості виробу-аналогу ми не можемо. Це нереально!
Що ж тоді робити?
Необхідно проаналізувати всі знайдені зображення та відібрати декілька. Відбирають за різними ознаками: оригінальна форма, цікаве оздоблення, мала кількість деталей, доступні матеріали тощо.
Покажемо на прикладі настільної візитниці результати відбору до остаточного банку ідей, який ми будемо аналізувати.
| |
№1 | №2 |
| |
№3 | №4 |
| |
№5 | №6 |
Конструкція №1. Незвична та оригінальна форма та конструкція.
Конструкція №2. Простота конструкції, використання відходів погонажних виробів будівництва або меблевого виробництва.
Конструкція №3. Проста, можна сказати класична конструкція з доступних матеріалів.
Конструкція №4. Легка пластикова конструкція, яка зручна у користуванні.
Конструкція №5. Конструкція з використанням різних конструкційних матеріалів.
Конструкція №6. Надзвичайна декоративність візитниці.
Ось такі аргументи на користь відібраних конструкцій. Їх ми будемо аналізувати та використовувати у пояснювальній записці до проекту.
Інші зображення можуть знадобитися для інших проектів. Їх слід зберегти в електронному вигляді. Також можна зробити колективний банк ідей класу та зберігати його на комп'ютері у школі.
До проектованого виробу висувається певний перелік вимог. Отже, до кожної відібраної конструкції ставимо вимоги та відзначаємо, підходить чи ні.
Слід зазначити, що ми не маємо змоги доторкнутися до виробів та обдивитися всі їх особливості. Ми орієнтуємося лише на зображення. Тому одні і ті ж конструкції можуть по різному оцінюватися. Оцінка залежить від власного досвіду, вподобань, настрою та інших чинників.
№ з. п. | Конструкції | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Вимоги | |||||||
1 | Зручність у використанні (стійка, легко брати візитки) | + | + | - | + | + | - |
2 | Оригінальна та естетична дизайн-форма | + | - | - | - | + | + |
3 | Доступні конструкційні матеріали (дешеві, відходи) | - | + | + | - | + | - |
4 | Можливість виготовлення в шкільній майстерні | - | + | + | - | + | - |
5 | Екологічно чисті конструкційні матеріали (метали, деревина - позитивні показники; клей, пластики, фарби – негативні показники) | + | + | + | - | + | + |
6 | Невелика кількість деталей | + | + | + | + | - | - |
7 | Міцність конструкції (міцні з'єднання) | + | + | + | + | + | + |
8 | Оздоблення (наявність оздоблення, доцільність оздоблення) | - | - | + | - | + | + |
| Всього | 5 | 6 | 6 | 3 | 7 | 4 |
Отже, найбільше відповідає нашим вимогам до настільної серветниці конструкція №5. Він і буде нашим основним виробом-аналогом.
Однак він має, на наш погляд, велику кількість деталей. Цю вимогу необхідно буде врахувати при розробці нашої конструкції.
