Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Урок №84
Тема: Сполучник як засіб зв'язку однорідних членів речення, частин складносурядного та складнопідрядного речень
Хід уроку
- Які сполучники вживаються і в простому, і в складному реченнях?
- А які сполучники вживаються лише в простому реченні?
- Яку роль виконують сполучники в складносурядних реченнях?
- Яку роль виконують сполучники в складнопідрядних реченнях?
Спишіть, розкриваючи дужки. З'ясуйте, у яких випадках виділені слова є сполучниками, а в яких - іншими частинами мови
1. (Тим)(часом) як гості розмовляли й пили чай, молодий Радюк приїхав у двір. | ![]() |
2. А Михайлик (тим)(часом) побіг додому. | ![]() |
3. Хто зробив шкоду, (про)те ніхто не дізнається, (за)те знала одна Василина. | ![]() |
4. (Про)те діда не видно. | ![]() |
5. За(те)ж у свято або в неділю, як вирвешся на вулицю, усе село розлягається піснями. | ![]() |
6. Але іноді ми Стьопі прощали (за)те, що на наш погляд, він дуже багато знав. | ![]() |
Перекладіть українською мовою, розставте розділові знаки, підкресліть сполучники
- Компас обезумел.
- Стрелка прыгала от одного полюса к другому резкими скачками, пробегала по всем делениям круга и затем возвращалась обратно как будто с ней приключилось головокружение.
- Я хорошо знал что, по общепринятым теориям, кора земного шара никогда не находится в состоянии полного покоя.
- Изменения, происходящие под влиянием распада безрудных пород, действия магнетизма производят постоянные перемещения в земной коре даже тогда существа, рассеянные по её поверхности, и не подозревают об этом.
Складіть речення зі сполучниками
дарма що, незважаючи на те що, тому що, в міру того як, для того щоб.
Складіть твір-опис на тему «Які вони, незвідані світи?», використовуючи сурядні та підрядні сполучники

В системі:
гості - (1); користувачі -
(0)