Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Урок 93-94

Тема: Правопис часток. Написання часток -БО, -НО, -ТО, -ОТ, -ТАКИ

 

Хід уроку

 

Випишіть частки із поданої поезії

 

Може б хто послухав казки!

Ось послухайте, панове!

Тільки вибачте ласкаво,

Що не все в ній буде нове...

 

І за те хвала Роберту Брюсу, -

Він борцем за рідний край з'явився.

Так! Одваги та завзяття в праці

Він в малого павука навчився.

 

Так шість раз він на стелю злізав,

Але всьоме таки удержався

Й до стіни свою нитку прип'яв...
 
 
 
06
 
 

Тренувальні вправи

 

07Перекладіть подані нижче частки українською мовою і складіть з ними речення. Порівняйте правопис часток в обох мовах.

 

Ведь, даже, ли, -либо, кой-, -ка, только, вовсе не, разве, неужели.

08

 

Складіть речення з поданими словами та сполученнями слів: отже - от же, дещо - де що, так-от - так от, аякже - а як же. Визначте, якими частинами мови вони є.

 

09

«Редактор»

Знайдіть та виправте помилки.

 

 

1. Полий цю яблуню - ад-же вона із яблучьками.
10
 

2. Не хайже сад все світній встає там, де ридала мати на руїні.

11

3. Як були ми малиши і ще, як збирались йти на крайсвіту, ми любили вмиватись дощєм, що б скоріше рости і міцніти.

12

4. Я хотіла-б людям для підмоги у кажду мить подати голос свій.

13

5. Я тільки-що друже була на Дніпрі, - твоя Україна квітує.

14

6. Грім на вогненому списі злитів увись і вибухнув над ними, і хто-зна-де осипався у низ.

15

 

Розподільчий диктант

А - частки, які пишуться через дефіс,16

Б - частки, які пишуться окремо.

 

  1. Сядь(бо),
  2. ходи(но),
  3. таки(читав),
  4. будь(хто),
  5. казна(що),
  6. хто(небудь),
  7. зрозумів(таки),
  8. все(таки),
  9. пиши(ж)(бо),
  10. все(ж)(таки),
  11. іди(ж)(но),
  12. яким(би)(то),
  13. коли(б)(то),
  14. так(от),
  15. тим(то),
  16. отакий(то),
  17. важкий(таки),
  18. як(от),
  19. нехай(складає),
  20. учився(б),
  21. почав(би),
  22. зробив(би).

Відповіді вводити через кому з пробілом.

 

А)

Б)

17Складіть діалог на тему: «Розмова після перегляду вистави» або «Ранок у сім'ї», «У друга на іменинах». Вживайте модальні частки, усно з'ясуйте, які смислові відтінки вони вносять у речення.


В системі: гості - (1); користувачі - (0)