Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Урок 93-94
Тема: Правопис часток. Написання часток -БО, -НО, -ТО, -ОТ, -ТАКИ
Хід уроку
Випишіть частки із поданої поезії
Може б хто послухав казки!
Ось послухайте, панове!
Тільки вибачте ласкаво,
Що не все в ній буде нове...
І за те хвала Роберту Брюсу, -
Він борцем за рідний край з'явився.
Так! Одваги та завзяття в праці
Він в малого павука навчився.
Так шість раз він на стелю злізав,
Але всьоме таки удержався

Тренувальні вправи
Перекладіть подані нижче частки українською мовою і складіть з ними речення. Порівняйте правопис часток в обох мовах.
Ведь, даже, ли, -либо, кой-, -ка, только, вовсе не, разве, неужели.
Складіть речення з поданими словами та сполученнями слів: отже - от же, дещо - де що, так-от - так от, аякже - а як же. Визначте, якими частинами мови вони є.
«Редактор»
Знайдіть та виправте помилки.
1. Полий цю яблуню - ад-же вона із яблучьками. | ![]() |
2. Не хайже сад все світній встає там, де ридала мати на руїні. | ![]() |
3. Як були ми малиши і ще, як збирались йти на крайсвіту, ми любили вмиватись дощєм, що б скоріше рости і міцніти. | |
4. Я хотіла-б людям для підмоги у кажду мить подати голос свій. | ![]() |
5. Я тільки-що друже була на Дніпрі, - твоя Україна квітує. | |
6. Грім на вогненому списі злитів увись і вибухнув над ними, і хто-зна-де осипався у низ. | ![]() |
Розподільчий диктант
А - частки, які пишуться через дефіс,
Б - частки, які пишуться окремо.
- Сядь(бо),
- ходи(но),
- таки(читав),
- будь(хто),
- казна(що),
- хто(небудь),
- зрозумів(таки),
- все(таки),
- пиши(ж)(бо),
- все(ж)(таки),
- іди(ж)(но),
- яким(би)(то),
- коли(б)(то),
- так(от),
- тим(то),
- отакий(то),
- важкий(таки),
- як(от),
- нехай(складає),
- учився(б),
- почав(би),
- зробив(би).
Відповіді вводити через кому з пробілом.
А)
Б)
Складіть діалог на тему: «Розмова після перегляду вистави» або «Ранок у сім'ї», «У друга на іменинах». Вживайте модальні частки, усно з'ясуйте, які смислові відтінки вони вносять у речення.