Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Урок №30
Тема: Неозначено-особові речення
Хід уроку
Тренувальні вправи
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() |
Прочитайте речення. Знайдіть серед них двоскладні речення (а) та односкладні неозначено-особові речення (б)
1. Зворушливо закликали до себе розчинені з мереженими завісами віконечка будиночку.
2. Під вогнище ми видовбали в піску яму.
3. На вогонь дивилися нескінченно й щоразу бачили в ньому щось нове.
4. Дрімають степи, лани й гаї дрімотою мирною.
5. Важкі краплі роси падали зрідка й тихо в траву.
6. На весілля випікали коровай і благословляли ним подружжя.
7. Сукупність норм і правил, покликаних регулювати зовнішні форми поведінки, називають етикетом.
![]() | ![]() |
![]() |
Утворіть односкладні неозначено-особові речення, трансформувавши подані синтаксичні конструкції
1. Упродовж віків Несторів літопис був прикладом єднання, патріотизму й поваги до інших народів.
2. Розвиток ракетної галузі та космічної техніки й початок космічної ери в історії людства світ пов'язує насамперед з ім'ям академіка Сергія Корольова.
3. До етикету належать поведінка, форми звертання й привітання, манери й одяг.
Прочитайте заголовки до висловлювань. Дослідіть їх синтаксичну організацію: означено - особові - а, неозначено - особові - б, двоскладні речення - в
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
1. Як одягалися в давнину.
2. На чиїх раменах стоїмо?
3. Вона підкорила Європу.
4. За що цінують дуб.
5. Про що розповідають кольори?
6. Бережімо багатства природи.
7. Чого не знайдеш в Україні?
8. Падають зірки.
9. Як виникають озера.
10. Коли копають картоплі.
11. В Україні досліджують атом.
12. Топчу, топчу ряст.З дієсловами висаджувати, визначати, називати скласти пари речень:
а) двоскладні;
б) односкладні неозначено - особові.
Схарактеризуйте в них головні члени.