Отримання знань

дистанційна підтримка освіти школярів


Урок №30

Тема: Неозначено-особові речення

Хід уроку

 01

Тренувальні вправи

 

 02 
 04 03
  05

Прочитайте речення. Знайдіть серед них двоскладні речення (а) та односкладні неозначено-особові речення (б)

1. Зворушливо закликали до себе  розчинені з мереженими завісами віконечка будиночку.

2. Під вогнище ми видовбали в піску яму.

3. На вогонь дивилися нескінченно й щоразу бачили в ньому щось нове.

4. Дрімають степи, лани й гаї дрімотою мирною.

5. Важкі краплі роси падали зрідка й тихо в траву.

6. На весілля випікали коровай і благословляли ним подружжя.

7. Сукупність норм і правил, покликаних регулювати зовнішні форми поведінки, називають етикетом.
а)
б)
06
07
 08

Утворіть односкладні неозначено-особові речення, трансформувавши подані синтаксичні конструкції

1. Упродовж віків Несторів літопис був прикладом єднання, патріотизму й поваги до інших народів.

2. Розвиток ракетної галузі та космічної техніки й початок космічної ери в історії людства світ пов'язує насамперед з ім'ям академіка Сергія Корольова.

3. До етикету належать поведінка, форми звертання й  привітання, манери й одяг.

 

Прочитайте заголовки до висловлювань. Дослідіть їх синтаксичну організацію: означено - особові - а, неозначено - особові - б, двоскладні речення - в

10
 09
 11 12

1. Як одягалися в давнину.

2. На чиїх раменах стоїмо?

3. Вона підкорила Європу.

4. За що цінують дуб.

5. Про що розповідають кольори?

6. Бережімо багатства природи.

7. Чого не знайдеш в Україні?

8. Падають зірки.

9. Як виникають озера.

10. Коли копають  картоплі.

11. В Україні досліджують атом.

12. Топчу, топчу ряст.
а)
б)
в)

13З дієсловами висаджувати, визначати, називати скласти пари речень:

а) двоскладні;

б) односкладні неозначено - особові.

Схарактеризуйте в них головні члени.


В системі: гості - (1); користувачі - (0)