Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
Уроки підготував Марченко Микола Федорович, вчитель ЗСОШ №32 ВМР
Гімнастика 6 рік вивчення
СТРИБКИ
Юнаки
Опорний стрибок «ноги нарізно» через гімнастичного козла в довжину
(висота 100 – 115 – 120 см)
З розбігу, настрибнувши на місток, відштовхнутись ногами, в польоті підняти таз і зробити енергійний поштовх руками від козла, одночасно подаючи плечі вперед; в момент поштовху розвести ноги в сторони, випрямитися в тазо-гомілкових суглобах до положення злегка вигнутого тулуба.
Послідовність навчання:
а) стрибок на місці і в русі з розведенням ніг в сторони;
б) із положення упору лежачи відштовхуватись носками, розводячи ноги в сторони;
в) стрибки через козла з поступовим відсуванням містка.
Страховка: стояти попереду снаряда біля місця приземлення і притримувати учня під груди і вище ліктя.
Дівчата
Стрибок "зігнувши ноги" через коня в ширину. Техніка виконання розбігу, настрибування на місток, поштовху ногами і польоту на снаряд аналогічна техніці виконання тих самих фаз в стрибку " ноги нарізно". При стрибку на снаряд учениця тримає ноги прямими. З постановкою рук на прилад починається згинання ніг в колінних суглобах. Раннє згинання ніг в колінних суглобах дещо полегшує виконання стрибка, але значно понижує його видовищність. Закінчивши поштовх руками, учениця починає розгинання, піднімаючи плечі і руки вгору і опускаючи ноги.
Навчання:
а) опираючись руками об гімнастичну стінку (прямі руки на рівні плечей), стрибки на місці, згинаючи ноги. При виконанні вправи таз піднімати по можливості вище, групуватися щільно, ноги не розводити;
б) із упору лежачи поштовхом ніг перейти в упор присівши( в упорі присівши ноги разом, носки доходять до лінії рук, коліна біля грудей);
в)із упору присівши встати, руки вгору - назовні; потім прийняти положення приземлення з послідуючим випрямленням в основну стійку;
г) стрибок зігнувши ноги з наступним розгинанням (плечі назад не відводити) з різних стрибкових снарядів;
д) з розбігу вскок в упор присівши на коня і зіскок зігнувши ноги з наступним розгинанням. Стрибок "зігнувши ноги" через коня можна ускладнити, відсуваючи місток від снаряда, збільшуючи висоту перешкоди, пропонуючи стрибок через мотузку, що протягнута перед або за снарядом.
Якщо учениця допускає помилки в техніці, її недоцільно продовжувати виконувати стрибок, треба перейти на підвідні вправи, щоб відпрацювати окремі фази стрибка.
Страховка: притримувати ученицю за руку вище ліктя або під спину.
Дівчата
Стрибок боком з поворотом
на 90 градусів та 180 градусів через коня з руками
Після поштовху ногами, опираючись на ручки коня, енергійно підняти зігнуте тіло вгору і в сторону стрибка. Подаючи таз вперед, розігнутись над конем і, відштовхнувшись однією рукою, перенести вагу тіла на другу. В положенні боком над конем вигнутись. Коли тіло пройде над конем, відштовхнутись рукою, що опиралася на ручку. Приземлитись спиною (боком, лицем) до коня.

Навчання:
а) з упору лежачи, настрибнути на коня в упор боком;
б) відштовхнутись від містка, настрибнути на коня в упор боком;
в) стоячи на трампліні перед конем, хватом за ручки, відштовхнутись ногами і виконати стрибок боком;
г) з розбігу стрибок боком, опираючись однією рукою об ручку коня, другою - об тіло.
Страховка.
Стояти біля місця приземлення, тримати однією рукою за передпліччя опорної руки учениці, другою - під таз (при стрибку спиною на коня); тримати однією рукою за передпліччя опорної руки учениці, другою -збоку (при стрибку з поворотом на 90 градусів; підтримати ученицю в області попереку (при стрибку з поворотом на 180 градусів).
Дівчата
Стрибки зі скакалкою на швидкість та витривалість

Вправи з скакалкою є цінним засобом виховання спритності, відчуття просторових параметрів, розвитку стрибучості і зміцнення серцево-судинної та дихальної систем. Їх поділяють на вправи з короткою і довгою скакалкою. Довжина короткої скакалки – 2-2,5 м, довгої – 4-5 м. Необхідний розмір скакалки визначається наступним чином: в стійці ноги нарізно скакалка натягується до пахових впадин. Найбільш характерними рухами скакалки є стрибки через неї. Обертання скакалки здійснюється кистями рук при відносно жорсткій фіксації в ліктьових суглобах.
Методичні поради щодо використання вправи із скакалкою
1. Вправи з скакалкою дають велике навантаження на серцево-судинну і дихальну системи, а тому потребують правильного дозування (зміною кількості стрибків і вихідних положень, зміною темпу стрибків і додатковими рухами руками, ногами та тулубом).
2. Після стрибків треба давати відпочинок у вигляді ходьби, вправ на увагу, на розслаблення тощо.
3. Стрибки через скакалку слід виконувати м'яко на носках, а скакалку обертати кистями і передпліччями.
4. Для виконання вправ з короткою скакалкою учнів шикують у коло або в колони. При цьому інтервал і дистанція мають бути достатньо великими, щоб учні не заважали один одному.
5. Для зручності виконання вправ з короткою скакалкою треба правильно визначити її довжину. Для цього учень стає обома ногами (ноги на ширині плечей) на середню частину скакалки, кінці скакалки в руках, зігнутих під прямим кутом, лікті притиснуті до боків.