Отримання знань
дистанційна підтримка освіти школярів
ВИМОГИ ЩОДО СТРУКТУРИ, ЗМІСТУ Й ОФОРМЛЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Вимоги щодо структури та змісту навчального матеріалу:
• викладайте матеріал стисло, з максимальною інформативністю тексту;
• використовуйте слова і скорочення, уже знайомі учню;
• слідкуйте за відсутністю нагромадження, чітким порядком у всьому;
• ретельно структуруйте інформацію;
• використовуйте короткі та змістовні заголовки, марковані та нумеровані списки;
• важливу інформацію (наприклад, висновки, визначення, правила тощо) подавайте крупним та виділеним шрифтом і розташовуйте у лівому верхньому куті екрана;
• другорядну інформацію бажано вміщувати внизу сторінки;
• кожному положенню (ідеї) треба відвести окремий абзац;
• головну ідею абзацу викладайте в першому рядку абзацу;
• використовуйте табличні форми запису інформації (діаграми, схеми) для ілюстрації важливих фактів, щоб подати матеріал компактно і наочно;
• графіка має органічно доповнювати текст;
• пояснення треба розташовувати якнайближче до ілюстрацій, з якими вони мають одночасно з'являтися на екрані;
• необхідно ретельно продумати інструкції до виконання завдань: їх чіткість, лаконічність, однозначність;
• використовуйте емоційний фон (художня проза запам'ятовується краще, ніж спеціальні тексти, а вірші - краще, ніж проза);
• всю текстову інформацію потрібно ретельно перевірити на відсутність орфографічних, граматичних і стилістичних помилок;
• продуктивність навчання зростає, якщо одночасно діють зоровий і слуховий канали сприйняття інформації (в зарубіжній літературі це явище називають принципом модальності). Тому рекомендується там, де це можливо, використовувати для тексту і графічних зображень звуковий супровід. Дослідження свідчать, що ефективність слухового сприйняття інформації становить 15 %, зорового - 25 %, а їх одночасне залучення до процесу навчання підвищує ефективність сприйняття до 65 %.
Вимоги щодо врахування фізіологічних особливостей людини у сприйнятті кольорів і форм:
• стимулюючі (теплі) кольори сприяють збудженню й діють як подразники (у порядку спадання інтенсивності впливу: червоний, оранжевий, жовтий);
• дезінтегруючі (холодні) кольори заспокоюють, викликають сонливий стан (у тому самому порядку: фіолетовий, синій, блакитний, синьо-зелений, зелений);
• нейтральні кольори: світло-рожевий, жовто-зелений, коричневий;
• поєднання двох кольорів — кольору знака і кольору фону — суттєво впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не тільки стомлюють зір, а й можуть спричинити стрес (наприклад: зелені символи на червоному фоні);
• найкраще поєднання кольорів шрифту і фону: білий на темно-синьому, чорний на білому, жовтий на синьому;
• кольорова схема має бути єдиною для всіх слайдів;
• будь-який фоновий малюнок втомлює очі та знижує ефективність сприйняття інформації;
• чіткі, яскраві малюнки, що швидко змінюються, легко вловлює підсвідомість, вони швидко запам'ятовуються;
• будь-який другорядний об'єкт, що рухається (анімований), знижує якість сприйняття матеріалу, відволікає, порушує динаміку уваги;
• підключення у вигляді фонового супроводу звуків (пісень, мелодій) швидко втомлює, знижує продуктивність навчання.
Увага! Людина може одночасно запам‘ятовувати не більше трьох фактів, висновків, визначень.
Додаткові вимоги до змісту презентації (за Д. Льюїсом):
• кожен слайд має відображати одну думку;
• текст має складатися з коротких слів та простих речень;
• рядок має містити 6—8 слів;
• всього на слайді має бути 6—8 рядків;
• загальна кількість слів не повинна перевищувати 50;
• дієслова мають бути в одній часовій формі;
• заголовки мають привертати увагу аудиторії та узагальнювати основні засади слайда;
• у заголовках мають бути і великі, і малі літери (а не тільки великі);
• слайди мають бути не надто яскравими — зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху ефективної передачі інформації;
• кількість блоків інформації під час відображення статистичних да¬них на одному слайді має бути не більше чотирьох;
• підпис до ілюстрації розміщується під нею, а не над нею;
• всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.
// Бібліотека “Шкільного світу” Power Point. Створюємо презентації